Blog

Idealne portfolio stylistki brwi

Początek nowej drogi zawodowej wiąże się nie tylko z rozwojem w ramach wybranej dziedziny, ale także koniecznością podjęcia pewnych działań marketingowych. Profesja stylistki brwi to w pewnym sensie zawód artystyczny: osoby, które profesjonalnie zajmują się modelowaniem brwi, muszą wykazywać się zmysłem estetycznym, intuicją, precyzją ruchów oraz kreatywnością. Każdy artysta powinien mieć własne portfolio, które zaprezentuje jego umiejętności w atrakcyjnej formie – dowiedz się, jak je zrobić!

Do czego właściwie służy portfolio?

Portfolio to zbiór autentycznych prac wykonanych przez daną osobę lub firmę, dzięki któremu potencjalni klienci mogą ocenić doświadczenie i umiejętności artysty, a także styl, w którym zazwyczaj pracuje i czuje się najlepiej. Można powiedzieć, że jest to Twoja wizytówka w najbardziej praktycznym wydaniu.

Typowa “teczka” będzie wyglądała nieco inaczej dla każdej profesji – tworząc ją, należy wziąć pod uwagę między innymi specyfikę branży oraz oczekiwania klientów.

Jak stworzyć idealne portfolio stylistki brwi?

  • Udzielaj się w mediach społecznościowych

Pierwsza i najważniejsza zasada, która stanowi punkt wyjścia dla wszystkich kolejnych. Prowadzenie social mediów to bardzo ważna część naszej działalności. Dlaczego? Duża część klientów i klientek to osoby młode, które większość informacji pozyskują z Internetu. Dzięki swojej obecności na Facebooku, Instagramie czy TikToku zapoznasz się z najgorętszymi trendami branżowymi oraz działalnością konkurencji.

  • Rób zdjęcia swoich prac

…ale nie byle jakie! Starannie selekcjonuj content, który zamieszczasz w swoim portfolio. Zdjęcia powinny być atrakcyjne, ale równocześnie przedstawiać rzeczywisty stan rzeczy, bez retuszu i mocnych filtrów.

  • Mów o produktach

Wyrażaj opinie o różnych technikach pracy, zamieszczaj zdjęcia produktów, z których korzystasz. Klient chce wiedzieć, na co się pisze!

  • Bądź na bieżąco

Orientuj się w trendach. Śledź profile innych stylistek brwi, zawieraj znajomości w branży, dołączaj do grup i stowarzyszeń. Dobrym początkiem może być wstąpienie do Brow Association (BA) – społeczności profesjonalistów w dziedzinie stylizacji brwi, którzy wzajemnie wspierają się i motywują na drodze rozwoju.

Powodzenia!